Jag säger bara det: Våga

Livet är otroligt ljust just nu och det fortsätter uppåt. Tänk vilken skillnad ett endaste litet beslut kan ge. Idag så har vi haft ett samtal på den ena av barnens skola och äntligen känner jag att jag kan andas ut och slappna av ytterligare en nivå.

Här idags läget så är det inte bara en fröken som tror på det man berättar utan här har det till och med vuxit fram en fröken och en hel skola som faktiskt ser saker som vi inte ens har berättat angående barnet. Va!, vem hade ens kunnat drömma om det för ett år sedan.

Tänk vad problemet med en skolas syn på ett barn kan påverka så många liv. En hel familj som får gå på knäna och slita och slåss för sitt barns rättigheter. Oro, stress, ångest, trötthet, sorg och ja en massa känslor som ger en sömnlösa nätter och röd gråtna ögon.

Tänk vilken underbar lycka när man sedan får bekräftelse på det man själv ser samt ett barn som mår så pass mycket bättre. Ett barn som faktiskt har slutat säga att han INTE SKA gå till skolan.

Jag säger bara det: Våga flytta och byta skola på barnet om skolan motarbetar er som föräldrar! Den energi och tid som det tar att kämpa med att få upp ögonen på folk som är blinda är det ingen vits att ge. Mina underbara älskade barn gud vad jag älskar dom.

Inga kommentarer:

Husdjur Blogglista.se Bloggar av mammor och gravida